Disebabkan belian menggunakan debit card tu dah dideduct dalam akaun den.....tapi kedai cakap transaksi tu tak jadi dh decline......maka den pun malam tu tipon aaa CUSTOMER SERVICE dia yang so called 24 hours tu......ampeh........buat membazir jer....kredit den dari 32 ringgit sampai jadi 27 ringgit semata-mata dengar robot MAYBANK kat CUSTOMER SERVICE tu merepek meraban......tak der orang pun angkat........geram gilaaa........
Komplain den pada MAYBANK CUSTOMER SERVICE yang 24 jam nih.......tak payah laa buat 24 jam kalu tipon malam2 takder gak orang attend........buat apa customer tunggu sampai 10 minit kalau setakat nak dengar product2 lu all yang cam bahlol tu..........dah laa customer u having problem n yet u tambah lagi dengan problem customer service yang tahap cipan nih.........
Pagi esokknya call baru laa angkat.......tu pun bila den beritahu situasi den.....dia cakap biasa laa jadik camtu.......n tunggu la 7 hari bekerja untuk duit tu masuk balik dalam akaun kiter......BEB WA TAK KISAH KALU NI SALAH WA......TAPI NI SALAH U ALL PUNYA SISTEM.......NAPER CUSTOMER YANG KENA SUSAH2.........SEKARANG WA NAK TANYA MAYBANK @ BANK NEGARA........APA YANG CUSTOMER DAPAT?????????NOTHING EXCEPT THE HASSLE N ALL THE PAIN......
Jadi peringatan untuk sesiapa yang menggunakan debit card.......kejadian ini mungkin juga boleh berlaku kepada anda......BERHATI-HATILAH.........n to MAYBANK.....PERBAIKILAH SISTEM ANDA DAN CARILAH JALAN PENYELESAIAN YANG TIDAK MENYUSAHKAN PELANGGAN ANDA YANG TIDAK BERSALAH...........
cari punya cari dalam internet.......rupanya banyak dah orang mengalami kejadian macam ni......ada yang berlaku beberapa tahun yang lepas tapi apa ya penambahbaikan yang Maybank dah buat.......??????kalau dah ada penambahbaikan sure den tak mengalaminya seperti semalam kan.....FIKIR FIKIRKAN LAH......
Followers
Sunday, July 4, 2010
Maybank Debit Card n Customer Service n Also Casa Moda Seremban 2 Suckkkks
Semalam gi pegi beli kain kat CASA MODA SEREMBAN 2.......banyak aaa gak beli kain tu.....kalu orang yang gaji mcm den beli ratus-ratus rega kain......kira banyak sangat-sangat laa amaun yang dilaburkan tu........lain la kalu gaji den puluh2 ribu....harus ciput jer kalu setakat ratus2.......masa kat CASA MODA sebelum pilih n potong kain tu......den dah tanyak kat sales girls tu bole pakai debit card tak.......dengan confidentnya derang jawab......boleh kak takder masalah......
Lepas dah pilih2 tu bila nak bayar jer.....cashier tu Norazizah namanya.......cakap tak boleh laa kak.....pastu den pun soh dia cuba skali lagi......dia cakap tak nak nanti tercharge double lah pulak.....den tanya apasal lak buleh jadi double kalu kad tu dah decline first transaction......dengan konfidentnyer dia jawab....."ari tu dah pernah jadi macam ni".......den pun cakap laa......banyak jumlahnya tu......lepas tu dia soh bayor cash lah pulak.......ok laa den ingatkn jumlah tu tak deduct lagi kan dalam akaun......pi laa maybank kat sblh......check kt atm....tup2 duit den dah kurang 400 ratus lebih.......apa laie sure laa angin kan.....mengigil beb takkan den nak kena bayar double untuk kain-kain tu.......nak makan apa den mggu nih.....dah lah status laa ni ibu tunggal sementara.........tak ke haru biru dibuatnya.......
Lepas tu den pun pegi balik ke CASA MODA tu n jumpa la cashier aka Norazizah tu......selamba badak jer dia kata......customer dulu tu lagi laa 600 kak dia punya jumlah.........HELLOOOOOO......600 ke 6000 ke apa den kisah.......yang penting kat sini kat penyata ringkas tu dah deduct n it is the real evidence......cuma kat cashier punya jer yang tak ada penyata sbb tu dia tak leh nak teruskan jualbeli.......
Pastu den tanya nak buat camner nih?????dia kata tunggu akaun dia clear n lps tu baru leh amik kain tu......den tanya bila tu? dia kata tunggu ari Isnin sbb BANK CUTI..........Den kata kat dia den nak jumpa manager......dia kata manager gi tengok org meninggal.......ok laa......den mintak no tipon dia........Makk Aiiiiiii.......mintak no tipon pun tak bule........susah betul......sampai dah dua kali den kuar masuk kedai baru buleh dapat EN RAHIM aka so called manager tu punya no tipon..........call EN RAHIM tapi yang angkat ROZI (kot laa den pun dh lupa) aka bini dia.....lagi laa tensen dia cakap tunggu 14 hari baru bayaran tu dimasukkan dalam akaun kita semula......adessss mau tak bengang.......pastu den dh malas dh......dia soh tggu dia on de way......den tipon dia just to ensure duit tu tak masuk akaun derang......n dia bg tau tak.......akan masuk balik dalam akaun kita.......tapi tunggu jer laa......
So komplen den kat CASA MODA ni........latihlah pekerja ada bertimbangrasa dalam melayani pelanggan.....kesian kat pelanggan yang jauh2 datang berbelanja kat situ.....duit dideduct tapi tak der consideration (pi baca contract text book.....apa tu consideration).........kalau manager takder pi laa appoint manager on duty kaa......MENYUSAHKKAN BETOLLLL......tobat dah nak berurusan dengan CASA MODA lagi esp CASA MODA SEREMBAN 2............
Lepas dah pilih2 tu bila nak bayar jer.....cashier tu Norazizah namanya.......cakap tak boleh laa kak.....pastu den pun soh dia cuba skali lagi......dia cakap tak nak nanti tercharge double lah pulak.....den tanya apasal lak buleh jadi double kalu kad tu dah decline first transaction......dengan konfidentnyer dia jawab....."ari tu dah pernah jadi macam ni".......den pun cakap laa......banyak jumlahnya tu......lepas tu dia soh bayor cash lah pulak.......ok laa den ingatkn jumlah tu tak deduct lagi kan dalam akaun......pi laa maybank kat sblh......check kt atm....tup2 duit den dah kurang 400 ratus lebih.......apa laie sure laa angin kan.....mengigil beb takkan den nak kena bayar double untuk kain-kain tu.......nak makan apa den mggu nih.....dah lah status laa ni ibu tunggal sementara.........tak ke haru biru dibuatnya.......
Lepas tu den pun pegi balik ke CASA MODA tu n jumpa la cashier aka Norazizah tu......selamba badak jer dia kata......customer dulu tu lagi laa 600 kak dia punya jumlah.........HELLOOOOOO......600 ke 6000 ke apa den kisah.......yang penting kat sini kat penyata ringkas tu dah deduct n it is the real evidence......cuma kat cashier punya jer yang tak ada penyata sbb tu dia tak leh nak teruskan jualbeli.......
Pastu den tanya nak buat camner nih?????dia kata tunggu akaun dia clear n lps tu baru leh amik kain tu......den tanya bila tu? dia kata tunggu ari Isnin sbb BANK CUTI..........Den kata kat dia den nak jumpa manager......dia kata manager gi tengok org meninggal.......ok laa......den mintak no tipon dia........Makk Aiiiiiii.......mintak no tipon pun tak bule........susah betul......sampai dah dua kali den kuar masuk kedai baru buleh dapat EN RAHIM aka so called manager tu punya no tipon..........call EN RAHIM tapi yang angkat ROZI (kot laa den pun dh lupa) aka bini dia.....lagi laa tensen dia cakap tunggu 14 hari baru bayaran tu dimasukkan dalam akaun kita semula......adessss mau tak bengang.......pastu den dh malas dh......dia soh tggu dia on de way......den tipon dia just to ensure duit tu tak masuk akaun derang......n dia bg tau tak.......akan masuk balik dalam akaun kita.......tapi tunggu jer laa......
So komplen den kat CASA MODA ni........latihlah pekerja ada bertimbangrasa dalam melayani pelanggan.....kesian kat pelanggan yang jauh2 datang berbelanja kat situ.....duit dideduct tapi tak der consideration (pi baca contract text book.....apa tu consideration).........kalau manager takder pi laa appoint manager on duty kaa......MENYUSAHKKAN BETOLLLL......tobat dah nak berurusan dengan CASA MODA lagi esp CASA MODA SEREMBAN 2............
Subscribe to:
Posts (Atom)